Σάββατο, 14 Ιουνίου 2014

Βιβλία για το καλοκαίρι

Επιμέλεια: Αχιλλέας Τραγούδας

 Λένα Μαντά / Τα πέντε κλειδιά«Δεν θα πάθει τίποτε αν κάνεις ό,τι σου λέμε. Πέντε λουκέτα, πέντε κλειδιά. Κάθε φορά που θα υπακούς, θα παραλαμβάνεις κι ένα κλειδί με το λουκέτο του. Το τελευταίο θα έρθει μαζί με την κόρη σου. Αν μιλήσεις σε κάποιον δε θα τη δεις ποτέ ξανα ζωντανή, αλλά ούτε και πεθαμένη! Περίμενε οδηγίες»…Από κείνη την ώρα άρχισε ο εφιάλτης. Η μικρή της κόρη, η Μαργαρίτα της, ήταν στα χέρια απαγωγέων, δεμένη με πέντε αλυσίδες σαν μικρό ζώο. Δεν μπορούσε να ζητήσει βοήθεια από κάποιον, αφού κανένας δεν ήξερε την ύπαρξη του παιδιού. Ούτε καν ο άντρας της, ο παντοδύναμος Ορέστης Δελμούζος. Έπρεπε να υπακούσει με όποιο τίμημα…

Χρυσηίδα Δημουλίδου/ Το κελάρι της ντροπήςΔεκαετία του ’60. Σ’ ένα μικρό χωριό της Μεσσηνίας, τρεις αδελφές, η Δήμητρα, η Αναστασία και η Μυρτώ, μεγαλώνουν στη σκιά ενός πατέρα αφέντη και μιας μάνας που δεν έχει λόγο. Η μόνη έξοδός τους είναι κάθε Κυριακή για την εκκλησία και στο πανηγύρι του χωριού μία φορά τον χρόνο. Οι καιροί σκληροί, αλλά οι πράξεις σκληρότερες. Και μια μέρα ο πατέρας τις εγκαταλείπει και εξαφανίζεται. Το κοινωνικό στίγμα είναι βαρύ για την οικογένεια που άφησε πίσω του, όμως μαζί έρχεται και η λύτρωση από τους αυστηρούς κανόνες που έχει επιβάλει. Σταδιακά τα κορίτσια ξενιτεύονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους και με τον καιρό οι οικογενειακοί δεσμοί κόβονται. Σχεδόν τριάντα χρόνια αργότερα ένα τηλεφώνημα από την πατρίδα θα ταράξει τη μέχρι τότε ήρεμη ζωή τους. Η επιστροφή στο χωριό τους γίνεται επιτακτική και ο επικείμενος θάνατος της μάνας που άφησαν ολομόναχη χωρίς να ενδιαφερθούν γι’ αυτήν θα τις φέρει αντιμέτωπες με μυστικά και αλήθειες που απέκρυψαν. Το παρελθόν γυρίζει στο παρόν ζητώντας απαντήσεις. Τι συνέβη και τις παράτησε ο πατέρας τους; Γιατί εγκατέλειψαν τη μάνα τους στην τύχη της; Γιατί το πατρικό τους δεν πρέπει να φύγει από τα χέρια τους; Ποιο μυστικό κρύβει το κελάρι στο υπόγειο του σπιτιού; Οι τρεις αδελφές πάνω από την ετοιμοθάνατη μάνα κάνουν μόνο μια ερώτηση: «Μάνα, όλα αυτά τα χρόνια γιατί δεν καθάρισες την ντροπή;»

Ρένα Ρώσση – Ζαΐρη/ Τα δίδυμα φεγγάριαΈνας πρίγκιπας. Ένα άσπρο άλογο. Μια νύχτα με δίδυμα φεγγάρια, που ανάσαινε την ομορφιά της Κερκίνης. Κι η Αλίκη φέρνει στον κόσμο δύο δίδυμα κοριτσάκια. Μόνο που αναγκάζεται να πουλήσει το ένα της παιδί… Η Αγάπη και η Ελισάβετ μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Μεγαλώνουν χωρίς να ξέρουν την ύπαρξη η μια της άλλης. Μέχρι που οι ζωές τους μπλέκονται αδυσώπητα. Ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα, την αναπνοή του Θεού πάνω στη γη. Μια ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, που χορεύει ανάμεσα στο όνειρο και την αλήθεια, προσπαθώντας να κεντήσει την ίδια την αγάπη.

Κατερίνα Μανανεδάκη/ Είναι τρελές αυτές οι γυναίκεςΤι μπορεί να συμβεί όταν μια… παρθενοπιπίτσα σεναριογράφος αποφασίσει να γράψει το πιο σούπερ σέξι βιβλίο, που θα ξεπεράσει ακόμη και τη δόξα του Κάμα Σούτρα, ώστε να επιβιώσει οικονομικά και να γίνει επιτέλους διάσημη; Ανάδρομος ο Ερμής και… μπιπ ο Δίας όλη μέρα! Από πού να το πιάσεις και πού να τ’ αφήσεις. Ο προκομμένος; Γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια. Ο εραστής; Κυρίαρχο τον πήρε, υποτακτικός της βγήκε. Ο πρώην; Με την καινούρια. Φιλιούνται, αγκαλιάζονται και ανεβάζουν φωτό στο Instagram. Η Κορίνα ερωτεύεται, παντρεύεται, απατά, την απατούν, ζηλεύει, τη ζηλεύουν, ξεσηκώνεται με ένα one night stand, θέλει ο άλλος προκαταρκτικά κι αυτή να κάνει φόνο! Τρέχει για ψυχανάλυση, για να βάψει τη ρίζα στο μαλλί, κι αν πεις από αδυνάτισμα; Πέντε κιλά με το καλημέρα, κι άντε να κουμπώσει η ροζ χειροπέδα στον καρπό…Ένα βιβλίο γεµάτο σεξ, αλλά όχι µόνο σεξ και όχι ξερό σεξ. Ένα βιβλίο και µε αίσθηµα και µε συγκίνηση και µε αληθινό έρωτα. Μια ιστορία που όλες οι γυναίκες ονειρεύονται να ζήσουν, ακόµη κι αν δεν το οµολογούν ποτέ.

 Καίτη Θαλασσινού/ Στα όρια...Αθήνα 1941... Εποχή δύσκολη... τραγική... εποχή οριακή... Δύο φίλες... Η Εύα και η Μαρίνα στα είκοσί τους... Κόρες πλουσίων και γνωστών οικογενειών της εποχής. Η μία, ρομαντική και ευαίσθητη, ανυπομονεί να γνωρίσει το μεγάλο έρωτα... Η άλλη, ρεαλίστρια κι ατίθαση, δεν πιστεύει ότι υπάρχει άνδρας που μπορεί να την κατακτήσει. Ζουν ανέμελα και ξέγνοιαστα... μέχρι τη στιγμή που οι Γερμανοί επιτάσσουν τα σπίτια τους και ανατρέπουν ριζικά την ήσυχη και ξέγνοιαστη ζωή τους. Τότε γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας, που πρέπει να μείνει μυστικός πάση θυσία. Τα εμπόδια και οι δυσκολίες ανυπέρβλητες. Και μια δυνατή φιλία, που ξεπερνά τα όρια, θα στηρίξει την αγάπη μέχρι το τέλος... Άνθρωποι σπάνιοι, με ακέραιους χαρακτήρες, ζουν στα όρια ξεπερνώντας τους εαυτούς τους. Τη συγκλονιστική τους ιστορία περιγράφει, με μοναδικό τρόπο, η φίλη τους, Καίτη Θαλασσινού. Σαν σενάριο κινηματογραφικής ταινίας, κινείται μεταξύ πραγματικού και απίστευτου, δημιουργώντας ένα χορό έντονων συναισθημάτων και εικόνων, με γρήγορη πλοκή, ένταση και αγωνία που σε καθηλώνει...

Εύα Πετράκη/ Από σίδερο και κεχριμπάριMια δυνατή ιστορία ερωτικού πάθους και αγάπης, που κατάφερε, σε μια εποχή που ο κόσμος συγκλονιζόταν από πολέμους, προσφυγιά και Κατοχή, να επιβιώσει και να φτιάξει το δικό της θαύμα. Ο Αλέξανδρος και η Μαγδαληνή, έσμιξαν κι ερωτεύτηκαν πριν ακόμα γνωριστούν. Εκείνος μεγαλογιατρός της Αθήνας με δική του οικογένεια και εκείνη πρόσφυγας, απ 'την Μικρά Ασία, με τρία μικρά παιδιά. Αγαπήθηκαν δυνατά, έζησαν έναν έρωτα-πόλεμο και έκαναν μαζί μια μακριά διαδρομή φορτωμένη μάχες, ελπίδες κι αποχαιρετισμούς. Το γέλιο και τα δάκρυα, ο έρωτας, η οργή κι ο θάνατος είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές, και σε δεύτερο πλάνο τα τραγούδια κι η βροχή φωτίζουν τους ήρωες με την ξεχωριστή τους παρουσία. Η εξιστόρηση αρχίζει το 1926 και τελειώνει το 1987. Σ 'αυτά τα εξήντα χρόνια, η Μαγδαληνή κι ο Αλέξανδρος έζησαν μαζί ένα χρόνο, σαράντα μέρες και δύο ώρες. Τα υπόλοιπα τα χάσαμε, δεν τα ζήσαμε, του είπε. Ναι, αλλά τι ζήσαμε! της απάντησε αυτός.

Μεταξία Κράλλη/ Δεύτερη πράξηΌταν ο μεγαλοδικηγόρος Χριστόφορος Ορφανούδης αρρωσταίνει βαριά, η ζωή του Μάριου και της Μιλούς έρχεται τα πάνω κάτω. Ο Μάριος, ο γιος του, –παλιός γνώριμος από το ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ–, ζει μόνιμα στις Βρυξέλλες και είναι εδώ και χρόνια αποξενωμένος από τον πατέρα του. Η Μιλού είναι η θετή του κόρη και η αρρώστια του πατριού της είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται αυτή τη στιγμή. Η δουλειά της απειλείται, ενώ η ίδια παλεύει να ξεπεράσει έναν επώδυνο χωρισμό, να διαχειριστεί τη σχέση της με την εγωκεντρική μητέρα της και να φροντίσει τον «τοξικό» πατέρα της.Οι συνθήκες θα φέρουν αυτούς τους δύο ανθρώπους κοντά και ταυτόχρονα αντιμέτωπους με τις φοβίες τους και με πράγματα από το παρελθόν τους που είχαν απωθήσει για χρόνια. Η δυνατή έλξη που θα γεννηθεί ανάμεσά τους θα τους τρομάξει και θα προσπαθήσουν να τη σαμποτάρουν με όλες τους τις δυνάμεις, παράλληλα όμως θα πυροδοτήσει νέες επιθυμίες που θα διεκδικήσουν την εκπλήρωσή τους. Για να ανακαλύψουν πως, τελικά, ίσως η προσπάθεια να καταλάβεις τον εαυτό σου είναι ο μοναδικός τρόπος να πλησιάσεις τους άλλους.

Yousafzai Malala/ Με λένε ΜαλάλαΌταν οι Ταλιµπάν κατέλαβαν την εξουσία στην κοιλάδα Σουάτ του Πακιστάν, ένα κορίτσι τούς εναντιώθηκε. Η Μαλάλα Γιουσαφζάι αρνήθηκε την επιβεβληµένη σιωπή και πολέµησε για το δικαίωµά της στην εκπαίδευση. Την Τρίτη, 9 Οκτωβρίου του 2012, στα δεκαπέντε της χρόνια, η Μαλάλα πυροβολήθηκε στο κεφάλι σχεδόν εξ επαφής ενώ επέβαινε στο σχολικό λεωφορείο, και ελάχιστοι ήταν αυτοί που πίστευαν ότι θα επιβιώσει. Ωστόσο, η θαυµατουργή ανάνηψη της Μαλάλα την οδήγησε σ’ ένα εκπληκτικό ταξίδι από µια µακρινή κοιλάδα του βόρειου Πακιστάν στις αίθουσες του κτιρίου των Ηνωµένων Εθνών στη Νέα Υόρκη. Στα δεκαέξι της, έγινε παγκόσµιο σύµβολο ειρηνικής διαµαρτυρίας και η νεότερη υποψήφια για το Νόµπελ Ειρήνης στην ιστορία του θεσµού. Το «Με λένε Μαλάλα» είναι η αξιοθαύµαστη ιστορία µιας οικογένειας που ξεριζώθηκε εξαιτίας της τροµοκρατίας, η ιστορία της µάχης για την εκπαίδευση των κοριτσιών, η ιστορία ενός πατέρα ο οποίος –ιδιοκτήτης σχολείου ο ίδιος– αγωνίστηκε κι ενθάρρυνε την κόρη του να γράφει και να φοιτά· είναι, τέλος, η ιστορία ενός γενναίου κοριτσιού µε δυο γονείς που αγαπούν µε πάθος την κόρη τους σε µια κοινωνία που δείχνει σαφή προτίµηση στους γιους. Το βιβλίο που θα µας κάνει όλους να πιστέψουµε πραγµατικά ότι µπορεί σήµερα η φωνή ενός και µόνο ανθρώπου να εµπνεύσει και να αλλάξει ολόκληρο τον κόσµο.

Κέιτ Φέρνιβαλ/ Σκιές στον ΝείλοΤρία αδέλφια: η Τζέσι, ο Τζορτζ και ο Τίμοθι. Η Τζέσι λατρεύει το μικρό αδελφό της Τζορτζ. Μια νύχτα ξυπνάει από φωνές στο δωμάτιο του, αλλά δεν μπορεί να τρέξει κοντά του γιατί βρίσκει την πόρτα της κλειδωμένη. Το άλλο πρωί, τη θέση του Τζορτζ έχει πάρει ένα άλλο αγοράκι ο Τίμοθι – ο καινούργιος της αδελφός. Χρόνια αργότερα, ο Τίμοθι, αιγυπτιολόγος πια, εξαφανίζεται κι αυτός. Με τη βοήθεια ενός νέου και απένταρου Άγγλου αριστοκράτη, η Τζέσι πηγαίνει στην Αίγυπτο σίγουρη ότι εκεί θα βρει τον αδελφό της. Όμως το 1932 η Αίγυπτος είναι πολύ επικίνδυνη για μια νέα γυναίκα κι ο γοητευτικός Άγγλος μπορεί να μην είναι αυτό που φαίνεται.

 Ρομπέρτα Ριτς/ Η μαμή της ΒενετίαςΗ Χάννα Λεβί στη Βενετία είναι ξακουστή για το χάρισμα της να ξεγεννάει ‘απρόθυμα’ μωρά, χρησιμοποιώντας ένα είδος εμβρυουλκού που εφεύρε η ίδια. Όταν δέχεται την επίσκεψη ενός χριστιανού αριστοκράτη, που την ικετεύει να βοηθήσει τη σύζυγο του να φέρει στον κόσμο το μωρό τους, διχάζεται ανάμεσα στην επιθυμία να βοηθήσει μια γυναίκα και το φόβο, αφού στη Βενετία του 16ου αιώνα απαγορεύεται με  ποινή θανάτου η περίθαλψη χριστιανού αρρώστου από Εβραίο γιατρό. Η Χάννα δέχεται, γιατί με το υπέρογκο ποσό της αμοιβής της θα μπορέσει να πληρώσει τα λύτρα για να σώσει τον αγαπημένο της άντρα, σκλάβο τώρα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη στη Μάλτα. Εμπλέκεται όμως  σ’ ένα παιχνίδι οικογενειακής αντιζηλίας που εκθέτει σε κίνδυνο τη ζωή του παιδιού κι απειλεί το ταξίδι της στη Μάλτα, όπου ο άντρας της πιστεύοντας ότι η Χάννα έχει πεθάνει στην επιδημία πανούκλας, ετοιμάζεται για μια καινούργια αρχή. Ένα μυθιστόρημα που μας μεταφέρει πολύ κοντά στην πολυσύνθετη ζωή των γυναικών μερικούς αιώνες πριν.

Τζο Νέσμπο/ ΑστυνομίαΗ Αστυνομία χρειάζεται τον Χάρι Χόλε γιατί ένας δολοφόνος τριγυρνά στους δρόμους του Όσλο και δολοφονεί αστυνομικούς. Συγκεκριμένα τα θύματα βρίσκονται σε τόπους εγκλημάτων που δεν κατάφεραν να εξιχνιάσουν. Οι φόνοι είναι βίαιοι και η αντίδραση των ΜΜΕ υστερική. Ο αιώνιος Χάρι, ντετέκτιβ από τη φύση του, έχει εμπλακεί σε όλες τις σημαντικές έρευνες εγκλημάτων των τελευταίων χρόνων στο Όσλο. Με την πολύ προσωπική του αίσθηση δικαιοσύνης να τον καθοδηγεί, πιστός σε ό,τι αγαπά και αποφασισμένος να το υπερασπιστεί, αυτή τη φορά μοιάζει χαμένος και ανήμπορος. Άραγε θα τα καταφέρει να ξεπεράσει για άλλη μια φορά τον εαυτό του καθώς το ναυάγιο της προσωπικής του ζωής τον έχει βυθίσει στον πάτο.

 Ασα Λάρσον/ Το μαύρο μονοπάτιΜια ιστορία γεμάτη απειλές, ελπίδα, λαχτάρα — μα και σκοτάδι, πέρα από κάθε φαντασία. Η νεκρή γυναίκα βρέθηκε σε μια παγωμένη λίμνη, με το σώμα σημαδεμένο από τις αποδείξεις του βασανισμού της.  Αμέσως, η επιθεωρήτρια Άννα-Μαρία Μέλα συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται βοήθεια.  Κι αυτό επειδή η νεκρή γυναίκα —που κάτω από την αθλητική της φόρμα φορούσε μαύρα δαντελένια εσώρουχα— ήταν βασικό στέλεχος σε μια εταιρεία εξόρυξης μεταλλευμάτων, τα πλοκάμια της οποίας απλώνονται σε ολόκληρη την υφήλιο. Η Άννα-Μαρία χρειάζεται κάποιον με νομικές γνώσεις να της εξηγήσει ορισμένα πράγματα, και ξέρει ακριβώς το κατάλληλο άτομο. Η δικηγόρος Ρεμπέκα Μάρτινσον θέλει απεγνωσμένα να επιστρέψει στη δουλειά, να νιώσει και πάλι ζωντανή έπειτα από μια υπόθεση που λίγο έλειψε να της κοστίσει τη ζωή.  Σύντομα η Ρεμπέκα θα αρχίσει να ερευνά εξονυχιστικά τις υποθέσεις του αφεντικού της νεκρής γυναίκας, του ιδρυτή της Κάλις Μεταλλευτική, του οποίου η σχέση με την πολυτιμότερη υπάλληλό του ήταν εξίσου περίπλοκη όσο και δυσοίωνη. Αυτό, όμως, που η Άννα-Μαρία και η Ρεμπέκα πρόκειται να ξεσκεπάσουν είναι μια ιστορία σοκαριστική και θλιβερή… για την εμμονή ενός άντρα, τον μοναχικό θάνατο μιας γυναίκας, και την αδίστακτη, ψυχρή καρδιά ενός δολοφόνου.

Καμίλα Λάκμπερκ/ Η γοργόναΈνας άντρας εξαφανίζεται μυστηριωδώς από τη Φιελμπάκα. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του Πάτρικ και των συναδέλφων του, κανείς δεν γνωρίζει αν ζει ή αν πέθανε. Τέσσερις μήνες αργότερα ανακαλύπτουν το πτώμα του, κοκαλωμένο μες στον πάγο. Η υπόθεση περιπλέκεται όταν ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας Κρίστιαν Τιντέλ, τον οποίο η Ερίκα έχει βοηθήσει με το βιβλίο του, αρχίζει να λαμβάνει ανώνυμα απειλητικά γράμματα. Ο Κρίστιαν είναι στο κατώφλι της μεγάλης επιτυχίας με το μυθιστόρημά του «Η γοργόνα» όταν λαμβάνει ένα ακόμα μήνυμα στη διάρκεια του πάρτι παρουσίασης του βιβλίου του. Ο νεαρός συγγραφέας καταρρέει μπροστά στην Ερίκα, και ενώ προσπαθεί να υποτιμήσει τη σημασία του γεγονότος, η Ερίκα αναλαμβάνει δράση∙ παίρνει το γράμμα και το δείχνει στον Πάτρικ. Εδώ και καιρό η Ερίκα έχει καταλάβει ότι κάτι βασανίζει τον Κρίστιαν και ανησυχεί γι’ αυτόν, ενώ ο Πάτρικ συνειδητοποιεί ότι ο Κρίστιαν διατρέχει μεγάλο κίνδυνο – κάποιος τρέφει βαθύ και άσβεστο μίσος γι’ αυτόν και δεν θα διστάσει να κάνει τις απειλές του πραγματικότητα.

 Ζιλμπέρ Σινουέ/ Ο άντρας που κοιτούσε το σκοτάδι«Είμαι ο δρ Θεοφάνης Ντεμπανέ. Εξόριστος με τη θέλησή μου σε ένα νησί των Δωδεκανήσων εδώ και τρία χρόνια».Αυτό τα λέει όλα. Ή μάλλον τίποτα. Αφήνοντας πίσω του τη ζωή στο Παρίσι και μια λαμπερή καριέρα ως καρδιοχειρουργός, ο Θεοφάνης καταφεύγει στην Πάτμο, έχοντας για μοναδική συντοφιά τον Ταϊμούρ, τον έφηβο γιο του. Γιατί άραγε, στον κολοφώνα της δόξας του, διάλεξε ξαφνικά την εξορία; Τι κρύβει η σιωπή που τηρεί για το παρελθόν του; Η τύχη ή το πεπρωμένο έφερε στον δρόμο του τη νεαρή Αντωνία και τη μητέρα της; Ο Ταϊμούρ μπορεί να τον βοηθήσει να γιατρέψει τα τραύματά του; Γοητευτικό και με απρόβλεπτη εξέλιξη το νέο μυθιστόρημα του Ζιλμπέρ Σινουέ. Μια προσωπική περιπέτεια όπου ο καθένας μαθαίνει να αντιμετωπίζει τις πιο βαθιές πληγές του.

 Άλεξ Φέργκιουσον/ Η αυτοβιογραφία μουΗ πιο ενδιαφέρουσα και πολυσυζητημένη βιογραφία αθλητικής προσωπικότητας όλων των εποχών.  800.000 αντίτυπα έχουν πουληθεί στην Αγγλία, από τον Νοέμβριο του 13 που πρωτοκυκλοφόρησε! Όταν ο Αλεξ Φεργκιουσον ανακοίνωσε την αποχώρηση του μετά από 27 χρόνια στο τιμόνι της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, έφυγε με τιμές και δόξα, με την ομάδα να κερδίζει το πρωτάθλημα για 13η φορά και με τον ίδιο να έχει κατακτήσει ομόφωνα τον τίτλο του μεγαλύτερου μάναντζερ στην ιστορία του αγγλικού και διεθνούς ποδοσφαίρου. Στα χρόνια που ήταν το αφεντικό, δημιούργησε μια μοναδική κουλτούρα νικητή, την οποία ζήλεψαν πολλοί, και η οποία άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου. Υπό την ηγεσία του η Μάντσεστερ μεταμορφώθηκε από ένα απλό ποδοσφαιρικό σύλλογο σε μια τεράστια πολυεθνική, και αυτό οφείλεται κυρίως στην απίστευτη ικανότητα του να δημιουργεί και να παρακινεί ομάδες ανθρώπων εντός και εκτός του αγωνιστικού χώρου. Ασύγκριτος μάνατζερ ανθρώπινου υλικού (ακόμα και οι επικρίσεις του είχαν τη μορφή επαίνων), επί δεκαετίες κατάφερνε να διαχειριστεί με επιτυχία τους παγκόσμιους σταρ που απάρτιζαν την ομάδα.Στο βιβλίο αυτό, που έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων (ξεπερνώντας ακόμα και το Ινφέρνο του Νταν Μπράουν), ο Σερ Άλεξ αφηγείται με εντυπωσιακό τρόπο την εκπληκτική πορεία του από η γειτονιά που γεννήθηκε στη Γλασκώβη μέχρι την κορυφή του παγκόσμιου ποδοσφαίρου
πηγή:eleftheria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου