Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

"στον τόπο μου",Τάσος Ορφανίδης


"στον τόπο μου"

στον τόπο μου ερωτεύτηκα,
με τα βουνά, τις θάλασσες, τις λίμνες, τα ποτάμια.

στον τόπο μου πλανεύτηκα,
απ' το κελάρυσμα των νερών, τα χρώματα της φύσης.

στον τόπο μου μαγεύτηκα,
απ' το κελάηδισμα των πουλιών, του έρωτα και της λύπης.

στον τόπο μου έμαθα,
να ζω, να υπομένω, να ρωτώ και να μαθαίνω.

στον τόπο μου άρχισα,
να κρύβω αυτά που αγαπώ,δεν θέλω άλλο να μοιραστώ. 

στον τόπο μου γιατί να συμβιβαστώ,
με αυτά που θέλουν  να μου παίρνουν.


στον τόπο μου πρέπει ν' αναρωτηθώ,
 γιατί πονώ, κλαίω και θρηνώ.

στον τόπο μου κουράστηκα,
δεν θα μπορέσω άλλο να κρυφτώ.

στον τόπο μου λέγομαι Έλληνας,
αλλά με λάβωσαν και ντρέπομαι.

στον τόπο μου ονειρευόμαστε, 
γιατί  στέκουμε ακόμη ζωντανοί.

στον τόπο μου θέλουμε ειρήνη, 
αλλά πρέπει να παλέψουμε.
Τάσος Ορφανίδης
                                                               ------------

MAENADS In Ancient Greek Mythology, the "Maenads"(Greek: μαινάδες, mainádes) were nymphs, the female companions and followers of the god Dionysus, their name literally translates as "raving ones. The word "mainas" (in singular) appears in Homeric texts as a synonym to the word "frenzy". Indeed, the main characteristic of the Maenads was their ecstatic frenzy where often inspired by Dionysus and through a combination of dancing and drunken intoxication, they would lose all self-control, begin shouting excitedly and engage in uncontrolled, hyperactive and beyond logic violent behavior.
In Modern day Greece, the Maenads exist and continue to upset…



ΜΑΙΝΑΔΕΣ…..Στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, οι Μαινάδες ήταν νύμφες, συντρόφισσες και ακόλουθοι του θεού Διόνυσου, το όνομά τους μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «έξαλλες». Η λέξη μαινάς (στον ενικό) εμφανίζεται στον Όμηρο ως συνώνυμο της λέξης «μανία». Πράγματι, το κυριότερο χαρακτηριστικό των Μαινάδων ήταν η εκστατική μανία όπου συχνά εμπνευσμένες απ’ τον Διόνυσο και μέσω ενός συνδυασμού χορού και μέθης, έχαναν κάθε αυτοέλεγχο, φώναζαν και συμπεριφέρονταν ανεξέλεγκτα, υπερκινητικά και πέρα από κάθε λογική βίαια. 
Στην Σύγχρονη Ελλάδα, οι Μαινάδες υπάρχουν και συνεχίζουν να αντιδρούν…
Posted  by 

2 σχόλια:

  1. Στον τόπο μας Τάσο!
    Καταπληκτικό!!! Ναι!!
    Μόνο που εγώ δεν ντρέπομαι καθόλου,
    το αντίθετο μάλιστα,
    να λέγομαι Ελληνίδα!
    Δεν έχω φταίξει σε τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή