Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

" κυρ' προϊστάμενε στη φάμπρικα ",Ελένη Μέη Ασημακοπούλου

by Salvador Dali,λάδι σε καμβά 1924
"κυρ' προϊστάμενε στη φάμπρικα" 

Έρωτος μέρα σήμερα, και θα πρωτοτυπήσω..
για αγκαλιές και έρωτες σαφώς δε θα μιλήσω..
Όμως το πολυάσχολο μυαλό μου βρήκε λύση..
Λίγα στιχάκια ενθύμιο για σένα θα αφήσει.

Έτσι λοιπόν για πάρτη σου έγραψα δυό αράδες
άλλωστε θά' μαστε μαζί ακόμα δύο βδομάδες.
Νομίζω σ' έμαθα καλά αρκετά χρόνια πάνε..
και πέρασε πολύς καιρός για να μη σε φοβάμαι.

Τρέμανε οι εργάτριες που ακούγαν τη φωνή σου
κι' οι πιο τσαχπίνες θέλανε να κοιμηθούν μαζί σου..
Σφύριζες και σε άκουγε όλη η παραγωγή
στις διαταγές σου όλες μας στέκαμε προσοχή.

Σκληρός, στητός κι' απρόσιτος κάτι σαν στρατηγός..
που αίμα αν αντίκριζες γινόσουνα λαγός..
Το ότι με εμένα ήσουν καλός σου το αναγνωρίζω
είναι γιατί απέφευγα κι εγώ να σου τα πρήζω..

Και τώρα που η ώρα μου έφτασε και θα φύγω,
όταν το μίξερ θα ακούς να με θυμάσαι λίγο.
Σκέψου πως όσο ψάρωνες τα νέα κοριτσάκια,
εγώ εδώ στο γόνατο σκάρωνα τραγουδάκια.

Έρωτος μέρα σήμερα και ευχή μου, ειλικρινά
να μη ξανανταμώσουμε στη φάμπρικα ξανά.
Να είσαι γερός και δυνατός, κι' έτσι να ρολλάρεις
μέχρι να έρθει ο καιρός, μια σύνταξη να πάρεις.

Και κοίτα να είσαι ήρεμος, και δες το χαλαρά
τα χρόνια μας τα όμορφα δεν έρχονται ξανά.
Και κλείνοντας, να ξέρεις πως, κάπου στα όνειρά μου,
το σφύριγμά σου θα' ναι αυτό, θα αντηχεί στα αυτιά μου.

Ελένη Μέη Ασημακοπούλου

(by eleni)
Τάσσος, Η φάμπρικα σχολάει. 1935-1936
Τάσσος,ξυλογραφία, Εργάτες. 1932. 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου