Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2014

"Χριστούγεννα".Άννυ Τυχαίου

 "Χριστούγεννα"


Χριστούγεννα, μεγάλη γιορτή κοντεύει, πάλι στο χωριό όλοι μαζί να τα γιορτάσουμε εκεί.
Το έλατο δική μου επιλογή, μέρες έψαχνα και διάλεγα, το ένα μικρό, το άλλο μεγάλο, το παράλλο δεν ξέρω τι, με είχαν βαρεθεί. Σπίτι καταλασπωμένη, ξεμαλλιασμένη και με γδαρμένα χέρια από το δάσος γύριζα, τη μομφή στα πρόσωπα τους έβλεπα μα απτόητη, την άλλη μέρα ξανά μανά, για την αναζήτηση του κατάλληλου δέντρου έβγαινα. Όταν επιτέλους κάποιο διάλεγα, γιορτή μεγάλη για τους δικούς μου, σχεδόν όσο και η Λαμπρή θαρρώ, Ανάσταση τους άκουγα να λένε. Σίγουρα τα μπερδεύουν σκεφτόμουνα, Χριστούγεννα έρχονται κι όχι Πάσχα μα άλλο με απασχολούσε τότε, σε αυτό δεν κολλούσα, στο μεγάλο και καλό σαλόνι το έλατο να στολίσω πολεμούσα. Ξέρω πως μετά θα τ αλλάξουν, κατά πως αυτοί θέλουν θα τα βάλουν μα ποσώς με ενδιαφέρει, τη δουλειά μου εγώ, μονολογούσα. Το είχα από τότε φαίνεται το κουσούρι αυτό, μόνη μου να μιλάω, και τώρα με τσακώνω πολλές φορές να το κάνω, τς τς τς... Και σαν το στόλισμα τέλειωνα, απέναντι στεκόμουνα και το καμάρωνα, τι ωραίο, τι γιορτινό και φανταχτερό στα παιδικά μάτια μου που ήταν! Ε, καλά, πάνω έλειπαν μερικά στολίδια εδώ που τα λέμε μα δεν έφτανα τόσο ψηλά, μια σπιθαμούλα που να φτάσει την κορφή, γι' αυτό κάτω κάτω τα πιότερα κρεμούσα. Τον μεγάλο μου αδερφό πως και πως περίμενα, εντολές να δώσω και το άστρο να βάλει, το δέντρο να τελειώσω, τρομάρα μου. Γιατί, ω τι δυσάρεστη έκπληξη, το πρωί της επόμενης μέρας αλλιώς το έβρισκα και άντε τώρα το στόλισμα να αλλάξω, μαντάρα μου τα είχαν κάνει οι άσχετοι πάλι. Για να μην τα πολυλογώ, το ίδιο βιολί κάθε μέρα, το δικό τους αυτοί, το δικό μου εγώ μέχρι των Φώτων. Τότε το ξεστολίζαμε μια και καλή, τα στολίδια στα κουτιά τους, το έλατο στο τζάκι να καίγεται, μοσχομύριζε όλο το σπίτι, ζεστασιά και θαλπωρή ένιωθα.

Για να πω την αλήθεια, με κούραζε η διαδικασία αυτή, μια έτσι, μια αλλιώς μα έθιμα είναι αυτά, πρέπει να τα τηρούμε άκουγα όλους να λένε. Και ειδικά αυτό, με το καθημερινό στόλισμα και ξεστόλισμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου φαίνεται πως το τηρούσαν αυστηρά, δεν εξηγείται διαφορετικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου