Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

"εδώ στο Νότο" ,Ελένη Σκάβδη

Φυσάει πάλι, ακούω τον αγέρα να στριφογυρίζει με μανία, τρίζουν τα πορτοπαράθυρα, ακούω αλυχτίσματα σπαραχτικά να έρχονται από τους λόφους. κάπου-κάπου πέφτουν μπαταριές, μεγάλος σαματάς τριγύρω, άκρη δεν βγάζω. Είδα ειδήσεις το βράδυ, διάβασα και εφημερίδες... ΑΥΓΗ-ΕΠΟΧΗ. Πήγα και στο χωριό με τη Νατάσα, έκανε κρύο, έβρεχε κι έβγαζε ήλιο τόπους-τόπους, ανάψαμε τη στόφα, γλύκανε το σπίτι. Κυριακή της Ορθοδοξίας σήμερα, κτύπησαν οι καμπάνες χαρμόσυνα κατά το έθιμον, η μαμά ήξερε απ΄έξω κι ανακατωτά την ιστορία της αναστήλωσης των εικόνων, το "Πιστεύω" και το ευαγγέλιο της μέρα που λέει για τον Φίλιππο και τον Ναθαναήλ και απήγγελε με νόημα; ""Ραββί, σύ εί ο υιός του Θεού, σύ εί ο Βασιλεύς του Ισραήλ".
Λυσσάνε τα γατιά στην αυλή, τα άτιμα κάνουν μεγάλο σαματά όταν ερωτεύονται. Είναι 17 όλα κι όλα, δυο αρσενικοί τα υπόλοιπα γυναίκες. Έρχονται κι απ΄τις πέρα γειτονιές κάτι βαρύμαγκες, σκοτώνονται με τους δικούς μου. Υπολογίζω ότι μέχρι το Μάη θα έχουμε γεννητούρια, θα βγουν καμιά 10ριά γατσούλια, κι εγώ πρέπει να μαγειρεύω διπλά και τρίδιπλα. Στο μεταξύ κάθε τέτοια εποχή έχουμε απώλειες. Χάσαμε ένα αρσενικό, τον Σούζο, που ερχόταν από μακρυά για να γευτεί τους χυμούς των κοριτσιών. Τον ψάχνει η κυρά του μέρες τώρα, αλλά αυτός είναι άφαντος. Ωραία κατάσταση εδώ στην γατοπολιτεία μου. γητεύομαι κι εγώ από την παραφορά, ευτυχώς δηλαδή αφού η άνοιξη ήρθε και δεν ήρθε, ο καιρός μοιάζει σαν εκείνο που διαβάζαμε "Ένα βήμα μπρος, δυο βήματα πίσω", και δεν το πιστεύαμε κιόλας. Έτσι έχουν τα πράγματα εδώ στο Νότο φίλτατοι... Μια δρασκελιά δρόμος μέχρι την... Καρχηδόνα, ένα φύσημα κι η σκόνη της ερήμου στο κατώφλι μου... Ποια πόλη αλήθεια κτυπά τις δικές σας πόρτες απόψε το βράδυ, άνοιξη τάχα μου, τω σωτηρίω έτος 2015, πρωτομηνιά;Ποια χώρα...


1 σχόλιο:

  1. καλογραμμένο κείμενο ! ζεστό και ανθρώπινο..
    μου άρεσε πολύ ! μπράβο στην Ελένη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή