Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2015

"αν γνώριζα παιδί μου" Τάσος Ορφανίδης

"αν γνώριζα παιδί μου , δεν θα έκαμα διαθήκη  τις αμαρτίες μου "

φωτογραφία Γρηγόρης Δάλλης
"αν γνώριζα παιδί μου"

Οι λογαριασμοί μαζεύτηκαν πάνω στο τραπέζι που ετοιμάζει η μάνα για το φαγητό . 

Μάνα, τι φαΐ έχει  για σήμερα; 
Φακές παιδί μου .
Χθες, πάλι το ίδιο είχαμε και προχθές, φασολάδα . Έλα ρε μάνα δεν έχει άλλο φαγί; Δεν έχει τίποτα, το ψυγείο άδειο είναι.
Έχει φαγί παιδί μου, ευλογημένο να ναι. 
Ρε συ, αντί να γκρινιάζεις δεν πας να φέρεις εσύ φαγητό να φάμε,πετάγεται ο μεγάλος γιος. Αν δεν σου αρέσει, κοίτα πρώτα  να πληρώσεις κάποιον λογαριασμό, πολλοί μαζεύτηκαν ετούτοι.

Από τα τέσσερα παιδιά τα δύο εργάζονται μόνο, τα άλλα δύο στην ανεργία .Ο πατέρας συνταξιούχος με προβλήματα υγείας, μετά από χρόνια δουλειάς στα ορυχεία της ΔΕΗ.  Η μάνα από εδώ κι από εκεί, τις μέρες που καταφέρνει να ξεπεράσει τους αφόρητους πόνους που την ταλανίζουν. Αύριο πρέπει να σηκωθεί απ’ το κρεβάτι, οπωσδήποτε .
Ο μικρότερος γιος έκαμε τα χαρτιά του και μπήκε σε πρόγραμμα εξάμηνο επιδοτούμενο, με μισθό 400 ευρώ τον μήνα.
Ο μεγάλος έπιασε δουλειά σε οκτάμηνα της ΔΕΗ, συμβασιούχος .
Οι παππούδες φιλάν το χωριό ,τελευταίοι κάτοικοι που ξέμειναν από τον ξεριζωμό. Τους πήρανε τα χωράφια, έμειναν τα σπίτια και οι αχυρώνες,γκρέμια τα περισσότερα .Γύρω, γύρω τα ορυχεία της ΔΕΗ. Το βράδυ κινδυνεύεις να βρεθείς κατά λάθος, σε βάθος εκατοντάδων μέτρων . Νομίζεις ότι βλέπεις μια φωταγωγημένη πολιτεία . Εικαστικό τοπίο ,σκηνικό θεάτρου, φωτογραφική πρόκληση;  

Λοιπόν μικρέ, συνεχίζει ο μεγάλος,όλη μέρα είσαι στα νερά για να ξεβρωμίσεις,εγώ λέω να πάρεις τον λογαριασμό τηλεθέρμανσης.
Ωραία συμφωνώ ,κι εσύ πάρε να πληρώσεις κινητή και ΔΕΗ ,σύμφωνοι;

Τι συμφωνίες κάμετε μωρέ εκεί, πετάγεται η μάνα. Οι λογαριασμοί αφορούν όλους . Εφόσον δεν δουλεύουν οι μισοί, τότε θα τακτοποιήσει απ'αυτά όσα μπορέσει ο πατέρας σας.Εσείς νεαροί ν’αφήσετε την συμμετοχή σας στο κοινό κουμπαρά για να συμπληρώσουν αργότερα οι άλλοι, όταν θα βρουν δουλειά .

Αχ ρε γυναίκα δεν φθάνουν δεν το κατάλαβες ακόμη, η δεν θέλεις να το καταλάβεις. Έχουμε να πληρώσουμε και την τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ,ωραία μας τα κατάφερε αυτός ο Βενιζέλος πρώτα στο λογαριασμό της ΔΕΗ  και τώρα στην εφορεία .Καλό νταβατζιλίκι μας φόρεσαν κι έχεις άλλους αλήτες να βγάζουν τα μαύρα έξω .Βρε ξύλο που τους χρειάζεται.

Μη συγχύζεσαι άντρα μου,σήμερα βρήκα δουλειά σε σκάλα για δύο μέρες,νομίζω αυτοί οι πόνοι θα μου το επιτρέψουν. Κι εσύ φρόντισε τον εαυτόν σου, αύριο έχουμε να πάμε για χημειοθεραπεία.  



Ας είχα ένα ρόπαλο να γκρεμίσω ντουβάρια ,θέλω να βρω που κρύβεται η καρδιά"


Βλέπε σχετικό θέμα  για το ορυχείο της ΔΕΗ:Κίτρινο ξημέρωμα 

1 σχόλιο:

  1. Η άλλη όψη μιας αύξησης. Έξω από Φωτόπουλους κ.λ.π, που σε καμιά περίπτωση δεν φωτογραφίζονται σε αυτό το κείμενο. Όπως και να 'χει, Τάσο μου, η συγκεκριμένη αύξηση, την συγκεκριμένη στιγμή είναι προκλητική για τον πολύ κόσμο. Και για μένα! Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή