Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

"μετά φόβου ψυχής",Μαρίνα Χατζηκυριάκου

όχι δεν οργίστηκα με το άκουσμα του ρουβά εψές,
μα για άλλη μια φορά φοβήθηκα την εποχή μου
.......................................
φωτο απο http://el.bigpoint.com/farmerama/board/index.php…

"μετά φόβου ψυχής"

Φοβήθηκα πολύ την εποχή μου
κι ενώ με λογαριάζανε μες τους ατρόμητους
πίσω από λέξεις κι από μελαγχολικές κραυγές
που κρύφτηκα
έτρεμε το φυλλοκάρδι μου για κείνη τη φάρα των ανθρώπων
κρυμμένοι στα ανταλλακτικά τους προσωπεία
δούνε και λαβείν το έπος τους
μες τους αιώνες σταθερή απαγγελία
κι η διαλεκτική τους πολυτέλεια
μες τη σιωπή να τρίζουνε τα δόντια
άβολα στην ανθρώπινη προβιά τους
όρνια
κοκο σανελ και γκιουλ παρφουμ
και σαπουνάκια λίγδας περιωπής
μην και αφήσουνε οσμή οι προαιώνιες
αιματηρές σπονδές τους
σαγόνια άπληστα, μασέλες στιλβωμένες
οι καταπιόνες τους χοάνες
βδέλες
σαν γαργαντούες αμάσητες φωνές
ψελλίσματα δειλά, επαναστάσεις κομβικές
παιδιών ζωές, κλάματα οδυρμούς, ιστορικές γραφές
αγάπες, όνειρα, πονήματα ζωής την φύση ακόμη
τις άχραντες πηγές
όλα στον καταπιόνα τους
βορά των κανιβάλων, των ανθρώπων οι εξαίσιες φωνές
μην κι ακουστεί πως είναι οι ίδιοι
αυτοί που πριν αιώνες
είχαν εφεύρει έννοιες τελικά φαιδρές
δικαιοσύνη, δημοκρατία, ελευθερία, θεός
όλα ορισμένα απ το χέρι τους το άπληστο
κομμένα, ραμμένα
στην προβιά τους
πέτρες πολύτιμες
ματάκια στο χρώμα του ουρανού
βαλσαμωμένα.
τέρατα του ελέγχου
σαρκοβόροι συλλέκτες ύλης ανίεροι
Φοβήθηκα πολύ την εποχή μου
που έμοιαζε τόσο με κείνες τις περασμένες τάχα εποχές
που οι δωσίλογοι ταξινομούσαν τους ανθρώπους
μες την κοιλιά της φάλαινας
μέλη της,
δούλοι του ελέγχου
τόσο φοβήθηκα που αρχίζω να φοβάμαι
μην κι είμαι σάρκα απ' αυτούς
μην έτσι ωραία ταξινομημένη στους αστούς
ποίματα παραμύθια και ωδές να παραλλάσσω
να τους αντέξω μόνο προσπαθώ
κι όχι αυτόν τον κόσμο να αλλάξω
αφού ακόμη και μετά το πέρασμά μου
αυτοί θα είναι πάλι εδώ
μπορεί – ποιος ξέρει
και κάποιοι απ αυτούς
να εκθειάσουν και τα πονήματα μου
και να διαβεβαιώνουν τους ιστορικούς
πως ήτανε 'επαναστατικά' τα βήματα μου
μαρίνα χ.
22/1/2015

μετα φόβου ψυχής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου