Σάββατο, 13 Ιουνίου 2015

"τι το θελα;" γράφει ο Τάσος Ορφανίδης

Οι αναμνήσεις είναι γιατρικό, λένε. Οι αναμνήσεις όμως ανοίγουν και πληγές που δεν μπορούν να κλείσουν. Έχουμε ανατρέξει πολλές φορές σε παλιές φωτογραφίες, γιατί η συντροφιά τους είναι ανεκτίμητη. Άλλες φορές κάτι θα παραπέσει στα χέρια μας ένα σημείωμα μια θύμηση μεμονωμένη, που θα ταράξει αυτή την επιθυμία της αναδρομής. Εκεί είναι που λες ,τι τόθελα.

Σήμερα το πρωί σηκώθηκα με αυτή την διάθεση. Πήρα τα άλμπουμ με τις φωτογραφίες ένα ένα και άρχισα αόριστα να ψάχνω τις αναμνήσεις μου εκεί μέσα, μήπως και γυρίσουν ανάποδα τον χρόνο, να με ταξιδέψουν. Είχα μια περίεργη άρνηση ν’ανατρέξω στο λάπτοπ που τις έχω αποθηκεύσει, μου έδινε την εντύπωση κάτι ξένου. Η επαφή με το χαρτί, το περιτύλιγμα, τις σημειώσεις, ήταν μια άλλη αίσθηση. Πολλές φορές μου άρεσε να τις γράφω με πένα, ναι εκείνη την παραδοσιακή με το μελανοδοχείο να στέκει δίπλα, έτοιμο για συνεργασία. Αν έπεφτε παραπάνω μελάνι, είχα πρόβλημα. Πάντα όμως βρισκόταν η λύση, όλα ήταν μια διαδικασία και αυτή ήθελε το μεράκι της. Κάθε φωτογραφία μια σκηνή, κάθε σκηνή ένα σενάριο αποτυπωμένο  κάτω από κάθε φωτογραφία, τίποτε δεν έμενε στην τύχη του.

Καθώς έψαχνα έπεσε το μάτι μου στην φωτογραφία που περιέργως δεν σημείωσα κάτι από κάτω,όπως συνήθιζα . Μου τράβηξε την προσοχή περισσότερο, γιατί είχε φυλαγμένο ένα φύλο, θα 'λεγα μάλλον νεραντζιάς. Άρχιζα να σκαλίζω τις μνήμες, προσπάθησα να την συνδέσω με γεγονότα,  να μου λέει κάτι. Πάλευα με τον εαυτόν μου ,ένιωσα  να αναστατώνομαι. Πως είναι δυνατόν να μη θυμάμαι. Δεν ήθελα να την προσπεράσω. Καμία φορά οι αλήθειες κρυμμένες, είναι σαν τα μαχαίρια που χαρακώνουν. Ακατέργαστη είναι η εικόνα ενάντια στον χρόνο, όταν  παραμένει ζωντανή. Έψαχνα μέσα στο σκοτάδι του μυαλού μου, να βρω τα καλά κρυμμένα μυστικά. Αράχνιασε η εικόνα έχουν μαζευτεί πολλές θύμισες  γύρω της.
Τι τόθελα;

(Μια φανταστική ιστορία με αφορμή μια φωτογραφία της Χριστίνας Σαραφιανού)

Τάσος Ορφανίδης

φωτογραφία Χριστίνα Σαραφιανού

1 σχόλιο:

  1. Ποτέ δεν θα πω "τι το θελα" να σε διαβάσω Τάσο!!!
    Συγκλονιστικά ωραίος!!!
    Δεν υπάρχει περίπτωση, μέσα στα γραπτά σου, να μη βρω κάτι από τον εαυτό μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή