Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015

"Λίγο χρόνο ακόμη τον ήθελα" ,γράφει ο Τάσος Ορφανίδης




Έχω ξεπεράσει τα 60 και ο δρόμος έχει πάρει την κατηφόρα. Αραγμένος στη βαθιά πολυθρόνα στο μπαλκόνι του χωριού ατενίζω την κορυφή του Άθωνα επιβλητική, να μου θυμίζει τις μέρες που έφθασα εκεί πάνω ενώ την έβλεπα να σκιάζεται στην θάλασσα. Δεν έχει πολλά χρόνια, μάλλον το 2012 ήταν  που με τον φίλο μου τον Στέφανο και τον γιο του Θοδωρή επιχειρήσαμε να φτάσουμε στην κορυφή του. Ένιωθα γερός, ικανός να κατακτήσω και άλλες κορυφές, όπως αργότερα τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν ο Γράμμος και ο Σμόλικας. Είναι περίεργο που τα θυμάμαι όλα αυτά καθώς βλέπω τον εαυτόν μου να γέρνει λίγο από τα βάρη, αν και πίστευα δεν θα μου συμβεί ποτέ αυτό.

Η θύμηση μου πήγε ακόμη πιο πίσω στα χρόνια της αθωότητας, όταν κάθε πρωί ενώ ετοιμαζόμουν για να φύγω στο σχολείο, άκουγα τον πατέρα μου να κατεβαίνει τις σκάλες του πέτρινου διώροφου σπιτιού μας στην Σαλονίκη. Καπνιστής φανατικός τρία πακέτα την μέρα, ξυπνούσε το πρωί με τον άγριο βήχα να του τρώει τα σωθικά. Τις μέρες που ήταν αργίες, με καλούσε στο δωμάτιο του για να πατήσω πάνω του η να του ξύσω την πλάτη για να ανακουφιστεί από τους πόνους της κούρασης. Έλεγε τότε, για να μου ανεβάσει το ηθικό , να μη διαμαρτύρομαι, ότι είμαι καλύτερος στο ξύσιμο από τ’ αδέλφια μου, έναν μεγαλύτερο και μια μικρότερη. Δεν το ‘τρωγα το παραμύθι, αλλά τι να κάνω είναι που του ‘χα αδυναμία.

"Λίγο χρόνο ακόμη τον ήθελα, όμορφη είναι η μέρα σήμερα"


Παγκόσμια μέρα του πατέρα διάβασα το πρωί στο ίντερνετ, μικρή γιορτή δεν έχει την αίγλη της μάνας. Πόση αξία έχει άραγε στα αισθήματα μας αν μια γιορτή είναι μεγάλη η μικρή, αν είναι καν παγκόσμια. Αυτός ο λεβέντης που τότε ήταν 30 χρονών κι εγώ που είμαι 60 φέρουμε το ίδιο όνομα "πατέρας" . Αυτό μου αρκεί. Πατέρας είσαι όταν έχουν περάσει τα χρόνια και κρατάς τον σεβασμό και την αγάπη των δικών σου. Ο πατέρας μου τα κατάφερε, ίσως το νιώσω κι εγώ για μένα κάποτε.


2 σχόλια:

  1. Άξιος Τάσο σε ό τι γράφεις!!! Είμαι σίγουρη και άξιος Πατέρας!!!!
    Χρόνια σας πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για σου αδελφέ μου, για αυτό είμαστε καλοί οικογενειάρχες ,αυτός μας έκανε. Να είμαστε καλά όλοι και μη το βάζεις κάτω ,το πέρασα πολλά χρόνια πριν από εσένα. ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ .ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ .Και ας μη το έχουν θυμηθεί καμιά από τις περισσότερες γυναίκες .Και του χρόνου να είμαστε καλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή