Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

"ρεμπέτικο κάτω απο τα πλατάνια ",στα Βράσταμα γράφει ο Τασος Ορφανίδης (video)







«Όταν πίνω ξεχνώ»

Ακούμε πολλά αλλά δεν γνωρίζουμε συνήθως. Έχει πάρει η μπάλα πολύ κόσμο και τον βαράει αλύπητα. Η τελευταία λύση το ποτό, για να ξεχάσει. Τι όμως ; 
Έχουν συσσωρευτεί πολλά που έγιναν αλυσίδα. Δεν αναφέρομαι μόνο στα προσωπικά αλλά στα γύρω, αυτά που αφορούν τον διπλανό.Σίγουρα το ποτό  φέρνει μεράκι, φτιάχνει το κέφι,ρουφάει τους καυμούς, μέχρι εκεί καλά είναι.

Εκεί που έπαιζα μικρός,στο πατρικό μου στην πλατεία της γειτονιάς μου στα κάστρα, είναι τρείς γεροπλάτανοι. Εδώ στα Βράσταμα στο χωριό που είναι τ’απάγκιο μου, είναι δυο γεροπλάτανοι.
Τι σύμπτωση!

Κάθε ταλαίπωρος, ψάχνει να βρει μια σκιά να γλυτώσει απ’ το λιοπύρι. Τα πλατάνια έγιναν ποίηση, τραγούδι. Αυτά φιλοξενούν τις μουσικές μας βραδιές στην ταβερνούλα του Ηρακλή & της Άννας. Δένουν την παρέα για να μη χάνεται. Κι όταν το κούμαρο βαρέσει στο κεφάλι, η διάθεση ξενυχτά να βρει τον άντρα της, τον ρεμπέτη. Πέρασαν εποχές που ζευγαρώνανε και τραγουδούσανε τους καυμούς, τα μερακλώματα τους.Θες στα καταγώγια , θες στις φυλακές ,μέσα στα μπουντρούμια κυνηγημένοι, γράφηκαν τα ωραιότερα τραγούδια.

Μια ξεχωριστή ρεμπέτικη παρέα μουσικών, μας επισκέπτεται κατά διαστήματα για να μας ταξιδέψει κι μείς παίρνουμε το καράβι τους πριν να  σαλπάρει, για να βρούμε τα ξεχωριστά λιμάνια.

Τάσος Ορφανίδης 


ΤΟ ΜΑΓΚΙΚΟ
του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΙΠΗ
Μάγκικό μου, νοστιμό μου σκέρτσο πεταχτό
με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελλό.
Σαν σε βλέπω από μπροστά/κοντά μου να περνάς μικρό
με ξετρελλένεις φως το μυαλό. (δις)
----------------------------------------­----
Έλα δως μου τα φιλιά σου μείνε πια με μέ(να)
τι θέλεις φως μου να χαθώ για σέ(να).
Έλα μάγκικο σκερτσόζο δως μου μια ματιά
για να μου γειάνεις φως μου την καρδιά. (δις)
----------------------------------------­-----
Μάγκικό μου, νοστιμό μου σκέρτσο πεταχτό
με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελλό.
Σαν σε βλέπω από μπροστά/κοντά μου να περνάς μικρό
με ξετρελλένεις φως το μυαλό. (δις)
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ ΩΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΑΝ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΙΠΗ. ΕΧΕΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ 28 ΚΑΙ ΤΟΥ 30,
1η εκτέλεση: Γιώργος Βιδάλης, με τίτλο "ΤΟ ΜΑΓΚΙΚΟ" (1928)
2η εκτέλεση: Αντώνης Νταλγκάς-Διαμαντίδης, με τίτλο "ΜΑΓΚΙΚΟ ΜΟΥ, ΝΟΣΤΙΜΟ ΜΟΥ" (1929)
3η εκτέλεση: Κώστας Καρίπης, με τίτλο "ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΤΟ ΜΑΓΚΙΚΟ" (1929)
4η εκτέλεση: Τρίο Σαβαρή (Σαβαρής - Μηλιάρης - Λυσιέν) (1930)

ΚΑΙ ΠΑΜΠΟΛΕΣ ΕΠΑΝΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΣΥΧΡΟΝΕΣ.



ΦΥΣΑΕΙ Ο ΜΠΑΤΗΣ 
Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης, 
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης,
Πρώτη εκτέλεση: Ιωάννα Γεωργακοπούλου & Στελλάκης Περπινιάδης

Εφουντάρισε η βαρκούλα στην ακρογιαλιά,
τώρα γλέντι κι αγκαλίτσες, χάδια και φιλιά.
Φυσάει ο μπάτης, φυσάει τ' αγέρι,
τρελό μικρό μου γλυκό μου ταίρι.
Τρελό μικρό μου, γλυκό μου ταίρι,
φυσάει ο μπάτης, φυσάει τ' αγέρι.

Με φιλάκια, τούτα-κείνα και καλή καρδιά,
αγαπούλες και ρομάντζα φύκια κι αμμουδιά.
Φυσάει ο μπάτης, χτυπάει το κύμα,
τρελό μικρό μου με κάνεις θύμα.
Τρελό μικρό μου με κάνεις θύμα,
φυσάει ο μπάτης, χτυπάει το κύμα.

Τώρα θάλασσα και πεύκο τρέλες και φιλιά
και του έρωτα φωλίτσα στην ακρογιαλιά.
Φυσάει ο μπάτης προς τ' ακρογιάλι,
τρελό μικρό μου με πιάνει ζάλη.
Τρελό μικρό μου με πιάνει ζάλη,
φυσάει ο μπάτης προς τ' ακρογιάλι..   

το παρακάτω video από Πολύγυρο Ρεμπέτικη Βραδιά , Επιτρ. Αγώνα Πολυγύρου 




Μάρκος Βαμβακάρης - Καραβοτσακίσματα
Συνθέτης: Μ. Βαμβακάρης
Στιχουργός: Μ. Βαμβακάρης
Τραγούδι: Μ. Βαμβακάρης - Στρ. Παγιουμτζής
Έτος ηχογρ.:1936 (Parlophone/B-21883-II/GO2571)

Βάσανα πίκρες φαρμάκια, καραβοτσακίσματα, ω
Σαν τον βράχο που τον δέρνουν
Της θάλασσας τα κύματα
Σαν τον βράχο που τον δέρνουν
Της θάλασσας τα κύματα ω
Βάσανα πίκρες φαρμάκια, καραβοτσακίσματα

Τι φταίω και με παιδεύεις
Αχ τι γυρεύεις, κι' άλλον λατρεύεις
Δεν μ' αγαπάς, αχ πες μου το
γιατι 'μαι μόρτης φουκαράς
Θα σβήσω, πια δε θα ζήσω
Δεν θ' αγαπήσω, θα λησμονήσω
Στα καραβοτσακίσματα μου μη γελάς

- Γειά σου Μάρκο (φωνή Στράτου Παγιουμτζή)

Μες το σπίτι μου για σένα όλοι με μαλώνουνε, εω
Λένε ζόρικες κουβέντες
Που με φαρμακώνουνε
Λένε ζόρικες κουβέντες
Που με φαρμακώνουνε, εω
Μες το σπίτι μου για σένα όλοι με μαλώνουνε

Τι φταίω και με παιδεύεις
Αχ τι γυρεύεις, κι' άλλον λατρεύεις
Δεν μ' αγαπάς, αχ πες μου το
γιατι 'μαι μόρτης φουκαράς
Θα σβήσω, πια δε θα ζήσω
Δεν θ' αγαπήσω, θα λησμονήσω

Στα καραβοτσακίσματα μου μη γελάς

πηγή: you tube

1 σχόλιο:

  1. εύγε φίλε Τάσο !!

    προσεγμένο άρθρο, με ηχητικό υλικό και τραγούδια
    που κρατούν μέσα τους τον σφυγμό μιας άλλης εποχής..

    ΑπάντησηΔιαγραφή