Σάββατο, 18 Ιουνίου 2016

Ο Φρουρός της Κατερίνας Αγυιώτη, μετανάστευσε στο Γεντί Κουλέ της Θεσσαλονίκης





Ο Φρουρός της Κατερίνας Αγυιώτη στην  Θεσσαλονίκη, απο τις εκδόσεις Φαρφουλας

Θέλησα από καιρό να πάρω στα χέρια μου το βιβλίο ποιημάτων της Κατερίνας. Το βρήκα στη προθήκη του βιβλιοπωλείου Κεντρί στη Πλατεία Ναυαρίνου. Πρώτη της έκδοση αλλά τα ποιήματα της Κατερίνας έχουν πάρει θέση στην καρδιά μου, από τις περιοδικές δημοσιεύσεις τους και αναρτήσεις σε διάφορους ισότοπους.
Δεν χρειάστηκε καν να ρωτήσω για το βιβλίο, το είδα στη βιτρίνα πρώτο ανάμεσα σε τόσα άλλα, σαν φρουρός.Τα ποιήματα της Κατερίνας είναι μικρά με βαθιά νοήματα το κάθε ένα, διαδρομή με φωτεινές  διεξόδους. Φρουρός της ζωής, φρουρός του έρωτα, φρουρός της λύπης, φρουρός σε κάθε βήμα .Είναι ένας βηματισμός που σε κάθε πάτημα το πόδι δεν λαθεύει, βρίσκεται  στο κέντρο και δεν παραπατά!

Θέλησα να τα έχω μαζί μου στη βεράντα με θέα το Γεντί Κουλέ, στην Ακρόπολη της Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη που αγαπήθηκε , που πλάνεψε στα σοκάκια της κι έγραψε έρωτες.


  • Και τι με νοιάζει η αιτία, αγαπητέ μου .Αυτή μπορεί να κάθεται στο σπίτι της πενήντα χρόνια. Η αφορμή είναι που τινάζει τα μισοστεγνωμένα μαλλιά της και περνάει σεινάμενη κουνάμενη μπροστά απ’ το καφενείο.

  • Υπάρχει σωστή δόση στην αγάπη-το υπόλοιπο το κάνουμε σπαθιά/κεράσια/χλιαρά πουλιά/φύλλα στα μάτια/γιασεμί.

  • Υπάρχουν μόνο μικροί έρωτες σα μυρμηγκάκια που σηκώνουν τριάντα φορές το βάρος τους

  • Δεν πρόλαβα να κάνω όνειρα –πάλευα να κατέβω απ’τα φτερά των αγαπημένων και ν’ ανάψω ένα τσιγάρο στην άκρη της θάλασσας .Ύστερα θα ηχούσε και πάλι κάποιος συναγερμός.

  • Σιγά μην επιστρέψω το ποίημα στη ζωή .Το ‘παμε ,τελείωσε. Αν γυρίσει , θα ‘ναι ως δέντρο και πάλι δε θα φτάνει ο ίσκιος του για όλη μου την οικογένεια.

  • Έχεις το κουτί, έχεις και τα σπίρτα ,μου λεν, εμπρός , πυρπόλησε τον κόσμο! Μένω τρεις μέρες ακίνητη. Ακούγεται η ανάσα μου .Μ’ αγαπούν γι’ αυτή την ανάσα.
Κατερίνα, το βιβλίο σου να ταξιδέψει σ’ όλα τα σοκάκια του κόσμου, στις πιο όμορφες πόλεις !

Τάσος Ορφανίδης 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου