Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2016

ο άντρας μοιράζεται τις δουλειές στο σπίτι;

η φωτογραφία πάρθηκε από το http://provocateur.gr/

Φαντάζομαι οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν καμία σχέση με τις δουλειές του σπιτιού. Κατ’ αρχάς φαλλοκρατική αντίληψη τις τοποθετεί στην κατηγορία των γυναικείων υποχρεώσεων.Όπως παλιά στην γενιά των παππούδων μας, που η θέση της γυναίκας ήταν στο σπίτι. 

Υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η γυναίκα συνδέεται με το παιδί απ’ την στιγμή που θα κυοφορήσει!Η γυναίκα όμως σήμερα έχει βγει κι αυτή στο μεροκάματο, με το πέρας  των σπουδών της η για να βοηθήσει οικονομικά. 

Οι συνήθειες αλλάζουν και οι νοοτροπίες προσπερνιούνται, ιδιαίτερα όταν υπάρχει θέληση. Αρκετά ζευγάρια μοιράζονται πλέον τις δουλειές στο σπίτι. Η συνεργασία όμως είναι απαραίτητη και η εκδήλωση εμπιστοσύνης αναγκαία.

Πολλές φορές  βοήθησα στη σκούπα, στα πιάτα, στο σφουγγάρισμα, να πλένουμε η να τινάξουμε τα χαλιά,μόνο αυτά μπορούσα. Το μαγείρεμα δεν είναι το φόρτε μου, σχεδόν το απεχθάνομαι. Μια φορά μόνο θυμάμαι σε μία επέτειο, ετοίμασα ένα φαγητό έκπληξη με τη βοήθεια του ίντερνετ. Μια άλλη που προσπάθησα όταν δεν υπήρχε ακόμη το ίντερνετ, ξόδεψα λεφτά στα τηλέφωνα. Τελικά προτίμησα τον Βασιλόπουλο με το έτοιμο φαγητό.

Αρχικά θυμάμαι πριν από χρόνια όταν επιχείρησα να καθαρίσω  τη βεράντα, τα μάτια ανδρών και γυναικών που περίμεναν στη στάση το λεωφορείο, ήταν καρφωμένα πάνω μου. Μπορεί να ήταν και η ιδέα μου .Δεν πτοήθηκα όμως, συνέχισα. Κάποια μέρα στο χωριό όταν ασχολούμουν με τα λουλούδια στον κήπο, γύρισε ένα παππούς και μου είπε 
« τι κάνεις γιε μου εδώ, αυτά είναι γυναικείες δουλειές».

Το μεγαλύτερο όμως κόλλημα είναι αυτό που έχουν οι γυναίκες σχετικά με την τελειότητα, θεωρώντας ότι είναι το βασίλειο τους και αυτές ξέρουν να τα κάνουν καλύτερα. Τις περισσότερες φορές ένιωθα την ανάσα της γυναίκας μου στο σβέρκο,με επικριτικό βλέμμα για κάτι που θεώρησε λάθος.

Ελάτε να μου πείτε, αν είχα αντιδράσει και έπιανα την αγαπημένη θέση μου μπροστά στη τηλεόραση θα είχα άδικο; 

Η γυναίκα χρειάζεται  να  εκπαιδευτεί, για να συνειδητοποιήσει ότι ο άντρας δεν είναι βοηθός, αλλά μοιράζεται τις δουλειές χωρίς παρατηρήσεις. Ο εγωισμός του, αν δεν το πάρει στη πλάκα, δεν το επιτρέπει. Ο άντρας όταν αφήνει το σπίτι των γονιών του έρχεται στο νέο του σπιτικό ανεκπαίδευτος. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει η γυναίκα, αν θέλει να βοηθήσει τον εαυτόν της και να προστατέψει την  οικογενειακή γαλήνη.


Προβληματιστείτε κυρίες μου και αφήστε χώρο στους άντρες, για να μάθουν να μοιράζονται τις δουλειές. Διαφορετικά θεωρούμε ότι είστε απλά γκρινιάρες !

Τάσος Ορφανίδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου